fredag 30. oktober 2009

Siste uka på Solborg

Den siste uka her på Solborg har vært veldig innholdsrik, og jeg har fått oppleve mye forskjellig. Det er ingen grunn til å bli lei av å gå på folkehøgskole :)

På lørdagen koste jeg meg skikkelig! Vi startet dagen med et lørdagsseminar som var litt annerledes enn normalt. Vi ble delt i 4 store grupper hvor hver gruppe fikk hver sin sang som vi skulle lage et show til på 2 og en halv time. Gruppa mi fikk sangen Circle of Life. Jeg og Ingrid Frøsland sang solo på versene mens resten av gruppa var med og sang på resten. Vi fikk singback som vi sang til. Til slutt fremførte vi sangen for resten av skolen, og det beste innslaget ble kåret. Nivået på de ulike gruppene var veldig høyt, og den gruppa som vant var de som hadde Grease Lightning.

http://www.youtube.com/watch?v=4GgDIeR34j0

Senere på kvelden hadde Multi elevkveld, og temaet var "Barn på 90-tallet" Der hadde de tilbakeblikk på tiden da vi var barn og hadde blant annet parodier på Hotel Cæsar og Spice Girls. Det var en veldig bra forestilling, og det var gøy å se på. Litt senere fikk vi vite at oppe i foredragssalen var det en overraskelse. Der hadde de ordnet til diskotek, og det var veldig artig!



Etter diskoteket gikk vi opp i 3. etasje på Nordborg for å lage litt mat. Anthony ville lage mat fra der han kommer fra, Texas. Han kalte det for pizza, men det lignet mer på taco. Retten bestod av tacotubs med bønner som var most nederst, så tacokjøtt og til slutt ost. Mens vi spiste så vi filmen The Hangover på rommet til Gøril.




På mandag fikk vi muligheten til å være med å surfe!!! Jeg hadde aldri vært med på det før, så grep derfor sjansen. Der fikk vi først kort opplæring på land, men det tok ikke lang tid før vi fikk prøve oss på bølgene. Vi ble fortalt at forholdene var veldig gode for surfing denne dagen, men i og med at dette var første gangen for de fleste, kunne nok bølgene være litt store for noen. Ble litt nervøs der, men det ble nesten ikke noe problem. Etter en liten stund i vannet klarte jeg å få brettet mitt slått i ansiktet mitt da en bølge slo inn. Nesa ble betydelig større enn den var og jeg har senere også fått blåmerke rundt øyet. Jeg måtte inn en tur for å vente på at blodet sluttet å renne, men etter hvert gikk jeg ut igjen. Det var litt vanskelig i begynnelsen, men etter følte jeg at jeg ble ganske dreven :)




Nå er også endelig de som har vært i Afrika, tilbake til Solborg! De fleste fra Global Village kom hjem fra Kenya på tirsdagen. Vi hadde savnet dem, og det var veldig godt å ha de tilbake :) Nå er alt som det skal være!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar