søndag 7. februar 2010

Nok et nyttårsforsett brutt

Vi legger planer hele tiden. Det er mye vi skulle ha gjort, enten vi liker det eller ikke. Men hvor mange planer får vi gjennomført? Jeg hadde en plan om å være flinkere til å oppdatere denne bloggen, men nå er det en stund siden jeg har gjort det. Mye har skjedd siden sist, og det er på ny på tide med en liten oppdatering.

Vi var ikke seint i gang med å øve på musikalen Les Misérables. Det er mange sanger som skal læres inn, og i tillegg må vi øve på hva vi skal gjøre på scenen og alle overgangene. Jeg deler jo rollen som Eponine med Ingrid, så når jeg ikke spiller Eponine, skal jeg være med på alle fellessangene. Derfor må jeg jo lære meg dobbelt så mange sanger. Nå er det ikke lenge igjen til premiere, og det er nok mye som gjenstår, så det blir nok en travel uke. Men til nå høres det veldig bra ut, og jeg tror det blir en fin forestilling. Premieren fredag den 12. februar, og da skal jeg spille Eponine. Vi skal tilsammen ha 4 forestillinger denne helga.

Det har ikke vært så mange elevkvelder etter jul, men mye gøy har skjedd likevel. For noen uker siden, arrangerte miljøarbeiderne Hawaiiparty i caféen. Da var det bare å dra fram sommerklærne. Det var salg av drinker, limbokonkurranse (hvor jeg forøvrig kom på 3. plass) og dans til kjente slagere som Macarena og Las Ketshup song. Deretter dro vi på nattbading i svømmehallen. Det var en utrolig artig kveld som overgikk alle forventninger.



Forrige helg var helga der alt skjedde samtidig. Det var Oscarnight her på skolen, hvor alle kler seg i de vakreste klær, og det blir utgitt en rekke priser for filmene som blir sendt inn. Samtidig her i Stavanger var det Impuls, en ungdomskonferanse hvor nesten 3000 ungdommer er samlet. I tillegg ble Gøril og Helle 20 år, og en kompis kom på besøk her på Solborg. Ingenting av dette fikk jeg med meg, for jeg var samme helga invitert i bryllup til min onkel på Toten. Det var ikke så lett å bestemme seg for hva jeg skulle gjøre denne helga, men jeg er glad for at jeg valgte å dra i bryllupet. Der fikk jeg truffet hele familien og slekta på pappa sin side. Det var et veldig fint bryllup, og jeg koste meg der.


Denne helga har skolen vært proppfull av fjorårselever. Det har vært reunion, og på fredag hadde vi en felles elevkveld med underholdning fra det beste i fjor og i år. Det ble et over 2 timers langt show, hvor det var om å bevise hvilket kull som var best. Selv mener jeg vår underholdning var best, men det var jo lettere for oss å øve. Jeg var med på 2 danser og 2 sanger.

Nå har jeg fått oppdatert litt, og satser på at jeg kanskje blir litt flinkere på det. Det går i hvert fall an å håpe :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar