onsdag 10. mars 2010

Siste uka før det braker løs

Nå står det nesten stilt her på Solborg. Vi er 40 elever på skolen. 100 har allerede reist ut i verden. Film og media er i Australia, Adventure i Salt lake city, Global Village i Asia, og Multi i Kenya. Snart er det på tide at vi også drar, og akkurat det gjør vi. Om 5 dager er vi på vei til New York. Der skal vi være noen dager før vi tar turen videre til LA! Det blir nok en dødsbra tur, hvor vi får opplevd veldig mye. Har aldri vært der før, så jeg gleder meg veldig. Jeg sier bare, USA here we come!!!

Selv om det har vært lite folk på skolen, så har det jo vært kjekt å være her. I går hadde vi tacoparty hvor vi var 13 stk som var samlet på skolekjøkkenet. I morgen skal vi på teater å se A little shop of Horror. Har hørt at det skal være bra. I helgen skal jeg og noen i klassen på et gospelseminar som heter This Is Gospel, som holdes i Imi Kirka. Gospelartisten Donnie McClurkin fra amerika kommer og skal holde seminaret, og han skal vist være en av de beste. Gleder meg veldig til det, og tror det skal bli veldig bra.

Etter Les Miserables var ferdig hadde vi linjeuke, så da spilte vi inn CD i studioet til vår lærer Kjell og i brakka på skolen. Her er et lite videoklipp fra innspillingen : http://solborg.fhs.no/rampelysblogg/cd-innspilling-av-les-miserables

Uka etter var det vinterferie, og det var utrolig deilig. Hadde vært ganske syk uka før, så det var godt å komme hjem å bli ordentlig frisk. Den første delen av ferien var jeg hjemme, hvor jeg fikk besøkt litt venner og familie. På torsdag dro jeg og mamma og pappa opp på hytta. Senere kom også Guro, Jørgen, Tori og ungene. På fredag dro Guro, Jørgen og jeg til Oppdal for å stå på ski i bakken. Jeg fikk for første gang denne sesongen stå på snowboard, og det var digg. Litt dårlig føre, men ellers bra. Resten av helga gikk med til skigåing, spilling og OL-titting. Alt i alt en veldig bra tur.




Forrige uke gikk mye med til å være sosial. Det var siste uka før de fleste skulle dra, og man måtte benytte den siste tiden, for nå ser vi ikke hverandre før en måned. Det er utrolig lenge, og jeg kommer til å savne mange.

Jeg var også på dobbeldate forrige uke. Jeg, Henrik, Anders og Marijanne var i siddishallen og sto på skøyter. Ingen av oss var spesielt flinke men jeg slapp unna uten et eneste fall. MJ og Anders hadde 2, og Henrik 1 :p Deretter dro vi til Anders hvor jeg og MJ lagde deilig lasagne og sjokolademousse. En utrolig koselig kveld.



På lørdag hadde 1. etg Nyborg miljøkveld, og da hadde de arrangert en konkurranse hvor de skulle kåre gangenes mester. Det gikk ut på at vi måtte gjøre en rekke knuter hvor vi fikk poeng etter hvor vanskelig de var å ta. Gangen vår var veldig gira, og vi fikk tatt en stor del av alle knutene. Noen av disse var å springe naken rundt villaen, spørre internatlederen om sextips (det gjorde jeg :p), kline med 4 forskjellige på en dag, bake kake til 1. etg Nyborg, skrive kjærlighetsbrev til deres gangsjef, krype opp og ned 5 etasjer 5 ganger hvor det er steintrapp, pluss mye mer. Det var utrolig artig og sammenspleisende, og gangen vår vant hele greia!!! Vi fikk et gavekort på pizzabakeren til 400 kroner, og på søndagkveld, bli det pizzaspising i gangen, siste kveld før halve gangen dro.



Det er fortsatt ikke så ille å gå på folkehøgskole, og jeg vet at jeg har masse i vente!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar