fredag 11. september 2009

Starten på drømmeåret :)


Nå har jeg gått på Solborg folkehøgskole i litt over en uke, og mye har skjedd på den lille tiden. På den tiden har jeg skjønt at det er veldig slitsomt å fortelle alle hva som har skjedd, så en blogg er nok ikke en dum ting.


Det tok ikke lang tid å bli kjent her på skolen, og bare etter et par dager, fikk vi både kallenavn og interne ting sammen. Torsdag den 27. august var vi på gåtur til Stavanger sentrum, og jeg og ei som heter Elisabet, ble forlatt ved en KRF-stand i byen. Der var vi så heldige at vi fikk hver vår heliumballong som vi festet så fint rundt lillefingeren. Ballongene ble som våre barn, og Elisabet sin ballong fikk navnet Frankbert, mens min fikk navnet Susanne Wanne. De fikk fort sansen for hverandre, men på turen hjem ble Frankbert så dramatisk revet fra oss, og fløy rett opp i et tre. Susanne Wanne lever fortsatt, men er desverre døende. Heliumen har gått ut for lenge siden, og hun blir tynnere for hver dag. Som dere skjønner er vi veldig glade i ballonger og Elisabet fikk kallenavnet sitt etter sin kjære Frankbert, og heter dermed Frankbetti :) Jeg har kanskje det mest stygge og kule kallenavnet etter ballongene, og heter som dere kanskje har skjønt Balle. Et vakkert navn på en jente som meg :p


Første uke på Solborg gikk med på å bli kjent med både hverandre og skolen. Selv om skjedde mye som var artig, var det veldig mye informasjon og slikt. Det var godt å kunne komme ordentlig i gang med "skolen" på mandag, og i timen var vi raskt i gang med dramaleker og diverse. Nå er vi i gang med å forberede en huskonsert som skal vises fram til skolen den 26. september. Da skal vi ha Michael Jackson tribute, og alle de kjente sangene er med. For noen dager siden lærte vi Thriller-dansen, og det var veldig gøy =)


Forrige fredag var det duket for årets aller første elevkveld, og da var det lærerne som sto for undeholdningen. Det var en veldig artig kveld, og vi fikk se andre sider av våre kjære lærere. På lørdag hadde vi omvisning Stavanger området med buss på dagen. På kvelden dro vi en gjeng på Peppes pizza, og dro deretter ut på byen for å sjekke livet. Det ble en veldig koselig kveld i Stavanger.


På skolen er det 4 internatbygg, og jeg bor selvfølgelig på det beste: Nordborg. Det største internatet på skolen som består av 3 etasjer. Selv om jeg bor i første, må jeg nok ærlig innrømme at det er i 3. vi oppholder oss. Der har vi kjøpt en kampfisk som vi har i en vase/bolle. Den heter Bente Bent, og er veldig fin, til tross for at den er litt mørk i fargen. Ikke alle er like enig i det, men de fleste er glade i ham.


Ordet søvn finnes nesten ikke i vårt vokabular. Vi finner på noe hver kveld, og man legger seg skjeldent før klokken 2. Gjennomsnittelig sover jeg sikkert bare rundt 5 timer hver natt. Derfor er det veldig stilt her mellom middag og kveldsmat. En tid der det skjer absolutt ingenting. Da er det tid for facebook og soving, så litt blogging skal jeg nok få tid til.


Ha en fantastisk dag =)

2 kommentarer: