fredag 9. april 2010

Tilbake etter en måned med reising

Vi er nå inne i den siste tiden på Solborg. Om bare en måned er skoleåret over. Nå gjelder det bare å nyte tiden her. Finne på mye tull, og kose oss max!

Det er rart å være tilbake på skolen, sitte på rommet sitt igjen, henge i leiligheta, være oppe lenge. Det er digg! Men det har vært ganske kjekt å være på tur også, for å si det mildt. Vi dro den 15. mars til New York med Rampelys og Klær, mote og design. Der var vi i 5 dager, og fikk på den tiden opplevd musikalene "Phantom og The Opera" og "Hair". I tillegg så vi teaterstykket "A view from the bridge" med Scarlett Johansson og Liev Schreiber. Vi var på Sightseeingbuss over hele NYC, så frihetsgudinna, besøkte prestisjeskolen Juilliard og ikke minst shoppet masse!



Etter at koffertene var enda litt tyngre, tok vi turen videre til LA hvor vi fikk gå langs Santa Monica Beach og Venice Beach, besøke Universal Studios, Hollywood og Disneyland. Her fikk vi oppleve mye, og programmet var ganske fullstappet. Det var alt i alt en knallbra tur!






Rett etter USA gikk turen videre til Mandal, hvor jeg besøkte Henrik. Det var veldig koselig. Første gang jeg er der, og det var en veldig fin plass. Deretter dro jeg videre til Oslo for å besøke Guro og Jørgen. De har i vår kjøpt seg ny leilighet i Oslo, så det var fint å få sett den. Dagen etter dro jeg på besøk til Marijanne Brekke på Fenstad i Nes. Utrolig koselig å besøke henne og møte vennene hennes. Ikke før skjærtorsdag kom jeg hjem til Børsa. Der fikk jeg møtt famile og venner i tillegg til en dagstur på hytta. En veldig innholdsrik ferie, hvor jeg maks har vært 5 dager på en plass. Begynte å merke på slutten at jeg var litt lei av å reise, så nå er det godt å være tilbake.

Det var godt å komme til litt varmere strøk i USA, og da gjorde det ingenting at våren var kommet til Stavanger da vi kom tilbake til Solborg. Nå kan vi nesten gå uten jakke ute, og jeg slipper å løpe når jeg skal over i et annet bygg. Benkene er blitt satt ut, og folk trekker litt ut. Det er deilig!

I løpet av den neste måneden vil det være rollebryllup, melodi grand prix, reisekveld hvor vi får se litt fra turene, konsert med koret og ikke minst masse chilling og henging!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar